Riešenie problémov vadných ABS jednotiek MK60/MK60EC1
Táto služba je vhodná najmä pre majiteľov vozidiel platformy PQ35/46 s ročníkom výroby auta 2008/2009. Podstatou problému je, že pri určitom kilometrickom nájazde začne ABS jednotka písať chyby ako napríklad 01130 - Neplatný provoz / 16352 - Defekt riadiacej jednotky / 01276 - Defekt čerpadla V64
Pri týchto chybových hláseniach je skutočná závada v elektrickej časti ABS jednotky, a to konkrétne na procesore CPU ATE 0994.8500. Tento procesor je pripájkovaný k základnej doske technológiou BGA, čiže bez nožičiek, len s cínovými guľkami. Problém časom nastáva v degradácii vodivých spojov vplyvom vibrácií a tepla.
Oficiálny pracovný postup hovorí v prvom kroku o možnosti flashu ABS jednotky na softvér 120 čím sa zmení identifkácia jednotky cez diagnostiku 1K0907379AD -> 1K0907379CD alebo 1K0907379AE -> 1K0907379CE. Fyzicky však takáto jednotka neexistuje. Niektorým ABS jednotkám flash softvéru na čas pomôže, iné sa však nedajú zachrániť už ani týmto krokom, prípadne bol v minulosti už softvér v nej aktualizovaný a teraz prišiel finálny problém.
Riešením je repas ABS jednotky prípadne jej výmena. Skúsenosť mi však vraví, že veľa klientov ostalo po repase ABSky s rovnakým problémom, prípadne sa problém po čase vrátil, s čím sa mi priznali keď ma o túto moju pomoc pri riešení problému požiadali. Štatisticky podľa ich slov repas vydržal maximálne pol roka. Výmena ABS jednotky za identickú taktiež nie je riešením, problém sa v istom časovom horizonte vráti znova, zaplatí sa teda zbytočne poruchový diel a jeho výmena.
Veľa mechanikov sa vyjadrí tak, že ABSka s iným kódovým označením sa nedá namontovať. Zaseknú sa totiž na jej nakódovaní a následnom základom nastavení.
Toto však nie je pre mňa žiadny problém. ABSka novšej hardwarovej revízie H31/H46 je zbavená týchto prvovýrobných vád starších ABSsiek. Je to taktiež cesta k získaniu novších asistentov (XDS,HHC,...). Dôležitý je typ. Pokiaľ sa jedná o MK60EC1 a využije sa novšia MK60EC1tka revízie H31/H46, takéto ABSky majú identické napájacie konektory a taktiež brzdové vedenie.
Taktiež viem pomôcť pokiaľ ABSka úplne umrela a nedá sa s ňou pomocou diagnostiky spojiť, prípadne sa stratilo z nej dlhé kódovanie.
V prípade vady Vašej ABSky je možné dohodnúť buď flash na sw120, prípadne zariadim fyzickú výmenu ABSky s odvzdušnením brzdového vedenia a následné softvérové prispôsobenie ku autu behom jedného dňa v Žiline,alebo aj spoluprácou nadiaľku,telefonicky vysvetlím možnosti riešenia. V prípade problému v ktorejkoľvek fáze spolupráce poskytujem súčinnosť, aby bolo auto doriešené.
ABS jednotky ktoré vyriešia tento problém mám skladom celoročne.
Označenia/sw indetifikácie elektrických častí problémových jednotiek 1K0907379AD,1K0907379CD,1K0907379AE, 1K0907379CE,1K0907379AN, 1K0907379AP, 1K0907379AH,1K0907379AJ,1K0907379AT,3T0907379C
Osadené hydraulické čerpadlá na nich 1K0614517BD,1K0614517BE,1K0614517BJ,1K0614517AS,1K0614517CB, 1K0614517AT,3T0614517DNa videu nižšie je možné vidieť jeden z mnoha prípadov spôsobených vadou ABS jednotky. Niektoré ABS jednotky vypadnú na napájacej časti samotnej jednotky, niektoré na komunikačnej, iné na napájacej časti hydraulického čerpadla V64, iné začnú vykazovať vadu snímania rýchlosti otáčok kolies a niektoré začnú za jazdy zopínať hydraulické čerpadlo, čo vie byť veľmi nebezpečné. Preto takúto vadu odporúčam riešiť čím skôr, nakoľko samovoľné brzdenie vozidla vie byť v ostrej premávke naozaj nebezpečné.
Výpadok posilovača bŕzd
Táto chyba sa týka najmä majiteľov vozidiel s ABS jednotkami typu MK60EC1 a pohonom 4x4 a najmä benzínovými motormi. Problém spočíva v hláške ohladom výpadku posilovača bŕzd a následnom obmedzení funkcie ABS jednotky. Možností riešenie je viac, avšak nie vždy sa podarí dostať k úspešnému koncu. Pokiaľ posilovač bŕzd funguje tak ako má a nie je podtlakové vedenie prerušené, je možnosť softvérovej úpravy ABS jednotky a to tak, že zmením parametre aby nebrala do úvahy pri výpočtoch snímač podtlaku G608. Naftové motorizácie z prvých rokov výroby a pohonom 4x4 napriek absencii tohto snímača od výroby fungujú rovnako ako benzínové s týmto snímačom. Uvedený zásah nemá pri jeho správnom vykonaní žiadny vedľajší účinok na fungovanie niektorého zo systémov ABS/ESP alebo 4x4.
Pokiaľ hľadáte seriózny a profesionálny prístup k vyriešeniu Vášho problému s ABS jednotkou MK60EC1 a týmito jej detskými vadami, ste na správnom mieste. Pri záujme o konzultáciu alebo riešenie problému ma neváhajte kontaktovať. V ponuke sú aj služby ohľadom softvérovej aktivácie rôznych asistentov ABS jednotky ako takej.