Softvérové navýšenie nízkeho mazacieho tlaku oleja motorov 3.0 TDI-CR / 4.0 TDI-CR

Pri motoroch VW AG 3.0 TDI a 4.0 TDI cca od roku 2015 je tlak oleja regulovaný solenoidom ktorý ovláda riadiaca jednotka motora a teda nachádza sa tam takzvaná dvojokruhová regulácia tlaku oleja.

Problém nízkeho mazacieho tlaku oleja spočíva v nevhodnom nastavení riadiacej jednotky motora, kedy ekológia na nejaký čas zvíťazila nad rozumom. Pri zábehu motora funguje motor na plný tlak oleja bez dvojokruhovej regulácie, ale po prejdení približne 1000 km sa toto nastavenie samé upraví a motor začne používať dvojokruhovú reguláciu systému tlaku oleja. Pri jazde pod malou záťažou s otáčkami motora do 2500 je tento tlak oleja ani nie polovičný oproti bežnej hodnote. 

Čo ma za následok o niečo nižšie emisie ale za cenu omnoho väčšieho opotrebovávania všetkých komponentov motora. Najmä trpí reťazový rozvod, vačkové hriadele, kľukový hriadeľ.

Na nasledujúcom grafe je možné vidieť dve osy, na vodorovnej sa nachádzajú otáčky naftového motora a na vertilálnej tlak oleja v baroch. Samotné priebehy sú reprezentované tromi čiarami. Oranžová čiara znázorňuje tlak oleja pri zábehu motora, ktorý sa následne po zábehu zmení na červenú čiaru. Zelená čiara je tlak oleja po vykonaní softvérovej úpravy. 

Ukážka závislosti tlaku oleja v baroch od otáčok
Ukážka závislosti tlaku oleja v baroch od otáčok

Pre niektorých je to paradox, nakoľko sa snažia motor si šetriť a jazdia na ňom veľmi opatrne a slušne, no vo finále prídu do momentu opotrebenia kľúčových súčastí motora skôr, než majitelia ktorá permanentne využívanú vyššie otáčky, čož sa dá však logicky odvodiť z uvedeného grafu.

Problém sa týka najmä vozidiel s naftovými motormi osadené riadiacimi jednotkami typu Bosch. 

Pri 3.0 TDI / BiTDI s riadiacimi jednotkami typov: EDC17CP54, MD1CP004 a teda motory z rodiny EA897 s kódmi CRTx / DDXx / CZZx / DDVx / CZVx / DCPx / DENx nachádzajúce sa v Audi A4,A6,A7, Q5,Q7,Q8,VW Touareg, Amarok, Porsche Cayenne a iné. Trpí ako novšia generácia výkonnostnej varianty 160kW / 200kW / 230kW / 235kW, tak aj staršia generácia 150kW / 180kW / 193kW.

Pri 4.0 TDI s riadiacou jednotkou typu MD1CP014 a teda motory z rodiny EA898 nachádzajúce sa v Audi SQ7,Porsche Panamera a iné

Disponujem licencovaným zariadením od firmy Magicmotorsport Flex v hodnote 7000€ pre čítanie a zápis software v riadiacej jednotke motora

V každom jednom prípade prebehne vyzálohovanie všetkých dátových blokov riadiacej jednotky motora, kde následne pristúpim ku úprave a takýto upravený software nahrám do riadiacej jednotky, pričom overím správnosť upravených parametrov aj s ukážkou meraných hodnôt tlakov pred a po úprave zákazníkovi. Úprava je vhodná aj pre majiteľov vozidiel s už upraveným softwarom napríklad pre zvýšenie výkonu motora, kedže aplikácia samotnej úpravy ho pri tomto prístupe zachováva v plnej miere.

V prípade záujmu o viac informácii k tejto úprave ma neváhajte kontaktovať